UITA - TE.........................! ! !


UITA - TE....  PE TINE!
UITA - TE...  PE BLOG!

PRIETENII BLOGULUI

joi, 28 iulie 2011

DUIOS ANASTASIA BASEA

INTERVIU CU DUMNEZEU 
de SANCHI PALER


Sanchi Paler... ! Daca v-a trecut vreo clipa prin minte ca marele si regretatul scriitor Octavian Paler ar fi scris vreodata texte siropoase pentru domnisoare de pension, v-ati inselat amarnic. Un biet fonfleu spiritualistic, asta reprezinta dialogurile intelepte imaginate mai sus, care incing in continuare internetul, alergand pe e-mail de la un spiritualistic la altul si calarindu-le pe deselate inteligenta - din nefericire nu doar lor - alaturi de alte asemenea texte "inedite", semnate chipurile de Gabriel Garcia Marques, bunaoara. 
Marilor ganditori cu inima insa nici ca le pasa. Starea care vine dinspre text si muzica mai ales, este atat de minunata, incat daca inteleg sau nu cuvintele folosite, nici nu mai conteaza, important este sa simta ei ca iubesc si ca acele cuvinte au fost rostite de un mare om ! Oricum, cu inteles au ba, ele sunt extraordinare! Ca ar fi citit vreodata o carte, sau macar vreo iota  de-ale marelui scriitor, acest lucru nu este relevant in iubire. Cuvintele acelea sunt de brand iar asta este suficient pentru gandirea cu inima. 
In "Convorbiri cu Octavian Paler" de Daniel Cristea Enache, cuvintele exacte de dezmintire ale lui Octavian Paler, fie-i numele vesnic laudat, sunau astfel : 
 "Nu eu i-am luat lui Dumnezeu interviul pe care autorul real al „capodoperei" (mult prea modest pentru un reporter metafizic) l-a publicat pe Internet si in diverse reviste sau jurnale cu numele meu! Eu nu-mi permit sa discut atat de familiar cu Tatal nostru ceresc. Nu sunt in stare nici sa-mi imaginez unde anume se afla Dumnezeu si cum isi supravegheaza opera! Singura „impertinenta" pe care mi-am permis-o a fost sa tresar cand am aflat ca Van Gogh concepea Judecata de Apoi ca pe un moment in care Dumnezeu se va justifica pentru suferintele pe care le-a tolerat."

6 comentarii:

  1. Era o prafraza la titlul filmului "duios Anastasia trecea". :) Trecea, pasea... tot pe-acolo.
    :))
    Dar nici Baseasca nu iese din discutie... Ce, ea nu e om?
    :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu de film ( "Cine nu da doi bani pe moarte,nu da nici un ban pe viata!" )

    Dar am mai aflat ca nici "piesele lui Shakespeare" nu-s toate scrise de...Shakespeare. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu n-am să pricep niciodată de ce oamenii apelează mereu la astfel de "argumente". Mi s-a acrit de apelanţii la citate şi de "producătorii" de copy-paste. Mai ales de cei care prind avioane cu plasa de fluturi în speranţa că aşa dau greutate unor idei.
    Şi dacă ar fi scris vreodată acest text (să admitem prin reducere la absurd că da, doar de dragul discuţiei!) chestiile astea sunt cumva prea "intime" ca să fie considerate mai mult decât o filosofie personală, o zbatere interioară a unui individ, fie el cult şi rafinat intelectual. Nu demonstrează nimic altceva cu excepţia faptului că "le zice frumos" şi mă îndoiesc că ar avea vreo legătură cu spiritualitatea, cel puţin aşa cum o consider eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu poate omul să-şi dezvolte imaginaţiunea că haţ !!!! mai vin fo şapte să-l apuce de idee şi să-l facă de tot respectul . Intr-o lume relativă dacă totu-i relativ , şinele pot să trosnescă iar neuronii să bubuie bătând câmpii cu graţie . C-aşa-i frumos într-o deplină libertate tinerică şi neliniştită. Episodul 4866 , vara .

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna dimineata dragi telespectatori de display,

    Kira,
    Nici Shakespeare nu se stie exact daca este el sau altcineva... :)))

    Stanjenel,
    Corect! Ceea ce ma distreaza insa este ca cei care "compun" astfel de texte mizeaza pe niste mecanisme psihologice si uite ca le merge... :) Videoclipul de mai sus are audienta pe youtube in diverse variante ceea ce inseamna ca sunt cativa smecheri de raspandaci care fac bani cu el.

    Radu,
    Banii ca si ideile nu trebuie sa stea la fraieri. :))

    RăspundețiȘtergere

parerea mea